4 månader gått!!!

Hej du vackra!

Vilket fint väder det varit idag då. Härligt med sol :D Jag satte mig ute i solen på förmiddagen en stund faktiskt med Jossan!
Så nu måste jag berätta om det. Jaa jag och Jossan såg ju då på morgonen att det va så soligt och fint så vi gick ut och satte oss på baksidan av vårat hus. Brorsan va den enda som va hemma mä för mamma å pappa hade åkt nånstans?!
Vi har rätt stor tomt...ganska iallafall. Gräsmatta på både baksidan och framsidan av huset. Sen där på baksidan så har vi vinbärsbuskar och hallonbuskar på gräsmattan och fortsätter man bort dit genom en gång så är där potatisland och skog. Skog finns det gått om bakon stenmuren på vänster om huset. När vi då satt där i bara bikini som inte alls satt på så bra kanske så hör vi plötsligt någon komma och säger. Jasså här sitter ni och solar? Jag trodde det va pappa givetvis,men det va ju inte alls samma röst. Kollade dit och jaa där kommer en gubbe..nä man...en karl och klampar fram på gräsmattan. Jag som ser lite dåligt med kunde inte fatta vem fasen det va. Som kommer fram från ingenstans. Jo skogen givetvis:O Sen frågade han om vi hade sett svamp..om vi hade varit ute och kollat. Nä det har vi inet sa jag. Vet ni då? Sen går han förbi mot huset alltså. Sen kommer han tillbaka och frågar om pappa är hemma. Men det va han ju inte. Så han gick ju där då rätt över gräsmattan och troligtvis ner över åkern där så man kommer till vägen. Men det va en som bor inet så långt från oss,så han har väl gått över skogen då och kom ut borta vid potatislandet å allt :S
Så det är då inte alltid så fritt att på på landet med stora ytor. :D Jooh,väldigt bra!! Tänk..ja man kunde ju lätt ha suttit utan bikini. Eller nja inet jag! Aldrig!! Men Jossan däremot. Det hade inte varit så kul precis ;-P HAHA!
Nu blev väl det jag skrev lite rörigt och svårt att fatta för jag skriver ju som en kråka nu känner jag och stressad är jag.

I eftermiddags/kväll åkte vi först till Hajom för samling! Syrran har spelat match så jag åkte med för att kolla. Till Allingsås blev det och tyvärr så förlorade dom,men det va nära :( Attans!!

Hade först en annan rubrik med sen kom jag på att det är den 24 idag! Vilket för mig är ett tal jag alltid kommer komma ihåg. Opererades idag för exakt fya månader sedan. Shit va längesen:O Nu om 4 månader till så är det ju Julafton! Å hjälp! Tiden går fort!
Nu låg jag och pinades och ville bara därifrån och slippa det. Då hade ju helvetet bara nyss börjat ;-P Från just den dagen är det då inga roliga minnen. Låg där och visste varken ut eller in hur fasen detta skulle gå och vad jag hade gjort,vad dom hade gjort. Ville natten skulle va över och ville sova,slippa den jävla värken,kunna andas riktigt. Kunna gå till toa själv,kunna få sova... Det gick ju inte. Man somnade sen vaknade man och så om o om igen. Så vaknade man av att nån va hos en och sprutade in nåt i armen eller kollade till nåt. Sen vaknade man ju några gånger av att man mådde SÅ illa och nästan skulle spy vilket är bland det värsta jag vet. Å må illa:( Fy! Nej! Dom hämtade spypåse fort och snabbt på med syrgas. Får ju panik med för är man i min sits så kan man ju inte spy eftersom man varken kan gapa och är "fastbunden" med käkarna. Andra gånger behövde man ju såklart på toaletten. Va såpass borta och svag med så man orkar ju inget och är inte så klar precis. Men då ligger man där och så fort nån kom så fick man säga man skulle på toa. Jag tror mig faktiskt ha sluddrat en del för jag minns att en sköterska sa till mig att. Det sa du för en stund sedan,behöver du inte gå dit nu då? Ska vi vänta lite till? Åh,det va ju inte lätt:( Jag sa väl antagligen till att jag snart ville på toa. Nä inte ville men behöver. Det va ju såå jobbigt och omständigt. Droppet gjorde ju sitt.
 Första gången va då när mamma och pappa turades om att sitta hos mig. Dom hade visst frågat om jag verkligen skulle komma upp för då hade dom kunnat fixa det i...hmm...aa sängen då. Men jag hade envetet sagt att jag skulle upp. Tänk att det minns inte jag:O Så fick dom köra hela sängen fram till dörren till toaletten. Koppla bort påsen till droppet eller om jag hade med hela droppställningen där dom gångerna under kvällen/natten minns jag inte. Va så borta. Så fick två hålla mig i armen och leda mig in på toaletten och jag minns att jag kollade i spegeln för att se hur jag såg ut. DET VA INGEN VACKER SYN!!! ONEEEJ!!! Alltså mina läppar:O Dom va störren än aa jagvetintevad!!! Samtidigt vänder man ju bort fort för man vill ju inte se sigsjälv sån. Så frågar en om dom ska stanna kvar eller vänta utanför. Väntade utanför gjorde dom. Kvar blir man sittandes på toaletten utan att dörren är låst. Jag ska tala om att i den sitsen så vet man inet om man själv ska torka sig eller spola. Usch va hemskt det va:( Ska jag tvätta händerna sen. Ärligt talat skiter man in det för man är i såpass dåligt skick. Så hjälper dom en den lilla biten så man kommer i sängen och gu va gott att få lägga sig igen och att det är över med att gå på toalettbesök. Fy det va krångligt. Hade ju så ont och man bara skakade. Hela käken kädes lös...fast typ så va det ju med...Brrrbrrrr!!!!! Hade ju lite feber där så dom la på mig ett sorts varmt täcke och de va gott minns jag:D På morgonen blev jag väckt av en som ville tvättat mig eller om jag skulle komma upp på toa. Jag SKULLE upp på toa!! Där med hela droppet med mig in dit och skulle byta från sjukhusrock till en sån tshirt istället. Den andra va ju dreglat blod på:/ Skitstora kallingar fick jag med...fast trosor,men såg ut som stora kalsonger. OJOJ:S
Hoppp,det va lite återblickar av detta datumet för fyra månader sedan. Gött att det är över. UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!!
Fast samtidigt så skulle man ändå velat ha ändrat på lite grejer...men så är det ju ibland. Skulle junnat skrivit massor...hih!
Det va långt ifrån kul men samtidigt så har man ju varit med om en del och lärt dig mycket. Ma får helt enkelt se det positivt:D Jättekul:)

Nu vill jag bara mer och mer att rälsarna ska väck!!! Fort med!! Putts väck!! Tur man har tålamod som jag brukar säga ;-D
Det tar ju sin tid : / Blir ju säkert jättefint sen :D Hmm?! :S När det nu blir?????


ÅÅÅÅÅÅÅÅ!



Ni som har...ni vet!!!


Pusss&Nattinatti :D Dröm sött ;-)

Kommentarer
Postat av: Ellen

Oj, fyra månader sedan. För mig är det däremot en vecka och en dag. jag längtar inte till svullnaden, för min kirurg sa ju att det var det värsta med hela operationen. Vet inte hur jag kommer klara mig genom att andas med näsan. HUUU!

Kramar!!!

2008-08-25 @ 18:24:29
URL: http://karlssonellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0