Nu vill jag ha medicin,medicin,medicin med detsamma!!!

Hejhej!
Det är ju hopplöst att man ska gå och blir så sjuk nu när jag knappt hinner med allt annat. Sjuk var det sista jag kunde räkna med. Men det är som det är,inget man kan göra åt och det är ju så, det kommer alltid som mest olägligt. Då jag har mycket,ska iväg på mycket,tusen grejer att göra och saker jag knappt ens hinner med ändå. Ja då minsann då blir man sjuk vipps sådär. Neeeej!
Bra på ett vis det bröt ut och att det inet vart så att man bara känt sig lite krasslig. Det är inget vidare precis. Så går man och inte känner sig riktigt bra utan att veta vad som är fel och inte veta vad. Då är det nästan bättre man blir sängliggande med facit i hand. Sen är ju det tusen gånger jobbigare. Fy sjutton va jobbigt det är.
Tänkte jag ska försöka sitta här lite och känna efter. Första gången jag är uppe nu sen i onsdags. Har bara varit uppe på toa och såna grejer.

Kan ju berätta om denna veckan om vad som hänt och så. I tisdags jobbade jag. Kände mig lite konstig i halsen,retade och började hosta. Äch det är väl som det är. Men har känt mig konstig till och från.
Sen efter jobbet åkte jag och Linda till Kungsbacka,tänkte köpa lite jullklappar. Det gick ju inte så lätt,jobbigare än vad jag trodde. Ibland är det så att man bara inte orkar engagera sig. Hade bara ingen lust. Var helt snurrig,så varm och konstig i huvudet. Det enda jag köpte var två växter till brorsan och syrran. Haa! Så är det.
Därefter va inte huvudvärken så bra. Dagen efter skulle jag jobba. På natten runt tvåtiden vaknade jag och hade sån Migrän,alltså det är bland det värsta som finns. Tror mig ha gått i sömnen med. Eller sömnen och sömnen. Måste ju varit halvt vaken eftersom jag minns det och medveten om det.
Så troligtvis somnade jag om då. Vet att jag sen rusat upp fram till spegeln på mitt rum för att kolla mig i halsen,kunde inte röra mig och försökte hålla mig fr¨n att svälja eftersom jag hade en bit av e tandpetare i halsen. Minns inte mer sen. Jaa,men efter det va det kört. Som huvudet dunkade då,ajajaj,försökte somna och ligga så still som möjligt,men det gick bara inte somna. Så ont :( Sen kom illamåendet och dunkdunkdunk hela tiden. Lyckades ändå somna tillslut. Men hela natten var ju förstörd,vaknade ju då och då och kände hur ont det var.
Nån gång där på natten stod jag ju bara inte ut eftersom det fortfarande inte hade hjälpt trots att jag hade somnat om. Gick upp och tog tablett...(Citodon ska jag tillägga) När det väl var morgon och dags att gå upp var man ju som ett nervvrak. Det hade fortfarande inte hjälpt. Vad skulle jag göra. Försökte gå upp för att verkligen känna efter,med detta gick ju bara inte. Vad ska man göra,men sånt går bara inte över av sig självt. Sån huvudvärk måste sovas bort helt och hållet. Sov hela den dagen då i onsdags. Kände också att det inte va rikitgt bra i halsen. Under dagen blev det bara värre och värre. Fick feber och den blev bara högre och högre. Låg runt 38 -38,5!
På kvällen hade jag runt 39 och halsen va inte bra,huvudet va lika illa och nejnejnej tnkte jag bara. Vad göra man. På natten kunde jag inte heller sova så bra. Gick knappt att svälja. Gör ju så ont så salivet fick man spotta. Fyy :( Hade 39 där på natten.
Igår- Hade så ont i halsen när jag vaknade och fortfarande feber. Så jag fick tid på vårdcentralen. Dä fick jag va i två timmar :O Kuuuul!
Tog först halsodling och stick i fingret först en gång,sen igen för ett annat prov. Därefter så skulle läkaren undersöka mig. Kollade i halsen,kände på magen,nacken och i armhålorna :O Hohojaja :( Tur man kunde sansa sig för skratt i den stunden iaf ;-) Haha!
Men det hela slutade med att jag åter igen fick gå in till honom och han skrev ut pencillin till mig. Tål inte vanlig så det blir ju en annan sort. Var ju ett tag sen man hade halsfluss men minns ju sen jag va mindre hur svårt jag hade för att ta dom. Stora kappslar med massa små kulor i. Har ju inte svårt för att ta tabletter nu,men har man så ont i halsen är det ju inte så lätt precis.
På natten då vaknade jag av att jag hade så förfärligt ont i magen. Mådde så jäkla illa och det är bland det värsta jag vet. Kunde ju knappt svälja för halsen va så ont,sen nästan få ligga med huvudet utanför sängen för jag trodde jag skulle spy. Hela dagen låg jag och visste inte vad jag skulle göra eller bära mig åt. Gjorde så ont när jag andades.
Läste på tabletterna och läste då om biverkningar och mmm,där har vi det!
Fler än 1 av 100: Magknip,illamående,diarré och hudutslag. Allt hade jag fått utom hudutslag. Var ju bara och vänta ;) Nej men det har jag inte fått så det va ju för väl.

Lördag kväll är det meningen att jag och Celicia ska få gå på Vild,så jag gör allt för att försöka bli så kry som möjligt : D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0