Två veckor gått! ......Käkkirurgin idag!

Hej!!

Då har det nu gått exakt två veckor! Hjälp,idag vid denna tiden höll dom väl fortfarande på att operera mig för full hals. Vill inte tänka tanken på vad dom höll på med,men samtidigt så är jag så himla intresserad och vill veta precis allt i minsta detalj:-D Mm,jag tror jag ska bli käkkirurg minsann! Tjah,varför inte!
Men det kanske inte skulle va så lyckat för någon som själv gått igenom en sån operation. Man kanske skulle kollapsa om man fick se hur det verkligen går till. Veta att dom gjort så på en. Men åå..jooh det hade varit intressant!!:)
Lär väl aldrig få reda på hur en sån operation går till! Visst kan man föreställa sig eftersom jag visste lite hur dom skulle göra. Samtidigt är det ju så oförståerligt! Går  ju inte begripa att det fungerar överhuvudtaget att ens kunna dela käkbenen innefrån munnen, sy å flytta och greja där:O
Märks jag har mycket frågor....

Har varit på återbesök på Käkkirurgin idag för andra gången sedan operationen! Vi hade god tid på oss jag å mamma för i och med att det är torsdag så gör dom just bara såna här operationen  just på Torsdagar. Så vi tänkte man får va i god tid:)
Han ju inte mer än anmäla mig i kassan innan någon sa att jag kunde följa med. Hade ju inte tid innan halv nio men fick komam in...ja vi kanske var där en kvart innan. Du förstår....så berättade hon då att min kirurg är sjuk idag så du ska ha en annan kirurg idag! VAA???  Nääh,jag blev faktiskt så besviken:( Ja det blev jag!
Jag som skulle visa hur bra jag blivit och höra om jag nu kunde få tugga åtminstone lite mer;-) Menmen,det är ju inget att göra åt...
Varsågod å sitt sa hon och jag satte mig i jaa...TANDLÄKARSTOLEN!  Vilken tur man inte har det minsta tandläkarskräck:-D Det får man ju va glad för. Fast det är klart hade jag haft det så hade man kommit över det vid detta laget,för så många tandläkarbesök som jag varit på under mitt liv än så länge och mer lär det ju bli. Haaha:)
        Han va väldigt bra han med,lite mer pratsam så det gick ju kanon;-) Hee! Tittade och sa att det ser ju jättefint ut. Bet ihop med och det komemr bli så bra sen:) Känns ju bra att höra någon säga så,för dom vet ju bäst kan jag tro?!

Dom öppnade en sorts "låda" ja ni kanske kan föreställa er. Där var det någon liten kniv o pinsett,tång av olika de slag. Nämen gud,OOooOO:O
Det går säkert bra dettta tänkte jag. Jag va ju inte nervös konstigt nog. Man har ju varit med om det värsta så värre kan det ju knappast va:) Det sa dom med!!
Vilken sida ska du börja på undrade den ena. Fy va obehagligt,kan ju inte påstå att det gjorde jätteont så jag skrek,men det kändes ju gott å väl. Tur för min del så som han också sa att jag inte har så mkt känsel. Ja det va väl verkligen tur,annars måste det ju ha känts mer såklart. Lyfte nästan i stolen för jag bara ville dom skulle sluta...den känslan går inte att beskriva. Kan det inte va färdigt snart!
Annars gick det bra! Värre än jag trodde var det, men inte så farligt ändå.

Sen när jag trodde jag va färdig och klar för att gå så satt jag där i väntan på att dom skulle ta bort den här "haklappen" eller vad man kallar det. Men icke då:O Då diskuterade dom lite grejer...vad är nu detta tänkte jag,vanudå?;)
Då gör vi så säger dom! Ja,dom satte i gummiband igen som jag ska ha i en vecka för käken va inte så stabil eller nåt?! Lckat då:( Jag som precis tyckte det kändes bra å skulle frågat om AA JAG KANSKE KAN BÖRJA TUGGA LITE ÅSÅ!!:D  Hee! Det blev ju verkligen inte så. Tur jag inte hann fråga ju!!! Jag som trodde jag hade blivit såpass bra i käken. Men man kan ju inte alltid ha rätt;-)

Passade sedan på efter att jag kom hem och sitta ute i solen och sooola:-D Så härlgt!
image17
Efter två veckor så är väl svullnaden så gott som borta. Men det är lite kvar tycker jag!!!      


                            
         Dagen efter                                Två dager efter:            
         operationen:
   
    
                                       
   Tre dagar efter:                          Snart dags att åka hem:-D


♥ Pusss&Kram ♥
                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0