Begravning

Hejhej! Hoppas eran dag varit bra : ) Själv så tycker jag det varit väldigt mycket idag. Man känner sig inte så glad precis när man ska på begravning. Nedstämd och med en massa funderingar om mycket. När man sitter där i kyrkan och musiken från orgeln börjar spela blir jag tårögd. Känslig som man är,men det va en melodi där det bara inte gick hålla tårarna borta. Vet inte riktigt vad det är,men när man sitter där så..går inte förklara. Man tänker så mycket,jag tänker rmycket. Minnen från alla som man en gång tagit farväl av och några man saknar så mycket. Hur allt hade varit om "den" hade levt,hade det varit annorlunda då,hur hade jag varit. Tänker på farmor och farfar när dom levde. Morfar och alla som betytt mycket för en och som funnits i ens liv. Sen en dag så finns personen inte mer...i livet. Helt borta och man inser att nej jag får aldrig mer träffa honom//henne. Det är något som är väldigt svårt att förstå. Tycker jag.
Samtidigt när man sitter där i kyrkan känner man sig också lugn och trygg. Nåt speciellt som är svårt att beskriva. På något vis så ordnar sig nog det mesta trots allt,kanske ? ;)

Man tänker nog för lite på att alla dessa bra och positiva grejer som händer och borde faktiskt uppskatta att det faktiskt blivit det. Mycket spelar faktiskt stor roll om hur man lägger upp det hela. Framförallt viljan!
Vill jag göra något som jag tycker om så gör jag det,oavsett hur mycket man har att göra.


Tänk på det!!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Förstår precis. Det går inte och hålla tårarna tillbaka, jag har inte heller morfar farmor eller farfar kvar. snyft man blir så ledsen. men ibland är det bra och gråta ut.

Kram till min fina fina vän

2008-11-30 @ 18:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0