Repetionsdags!

Nu tänkte jag berätta lite om den 26 Oktober då mamma,pappa,Jossan,jag och Linda åkte till Bingolotto för att kolla:) Haha:)
Jag och Josefin!

Mörkt på kvällen var det ju och när vi väl var i Göteborg så var den vägen som har endast kan dit avstängd. Typiskt ju! Så vad gör man?! Stannade vid nån mack. Klockan gick och gick. Vi skulle vara på plats kvart i sex tror jag det var. Hade några få minuter på oss att hinna.Totalt kört...
Ur bilen,vi får ta taxi! Ibland får man då va inpulsiv. Så vi hann nog precis dit i tid om inte det va nån minut över.

Linda,jag och Josefin i bilen!

Sen fick man goa frallor och sånt gott...kaffe tex:) Hann ju knappt äta upp innan dom började ropa upp folk! Snabba ryck.
Vi fick jättebra platser. Satt på den bästa läktaren och andra raden så det va ju perfekt:)
Celicia och hennes mamma var också där så dom träffade vi  : )

Tänkte väl när man satt där att det här blir bra,skönt att sitta här och bara slappna av och lyssna.
Men nu ska jag försöka sammanfatta detta....
Lotta kom fram och gick där lite fram och tillbaka...ja Lotta Engberg då alltså. Sen pratade en och förklarade det här med när vi ska applådera och jubla och sånt. Så det skulle vi träna på lie grann. Sen så sa hon såhär:
Det är såhär idag att denna läktaren som ni sitter på(där vi satt) kommer vara med i bild(TV)mer idag än den andra läktaren. Näämen nej,vad nu då tänker man ju :O
Det är nämligen så att vi har en överraskning för Nanne ikväll. Ja Nanne skulle ju vara med och just därför vi var där! Vaaa tänkte jag ännu mer. Jag började bli mer och mer nervös fast glad :) Dom skulle berätta mer om det sen...

Nanne samlar ju på troll och häxor och i somras på Liseberg så fick nanne en stor Nalleebjörn av Lotta. Så dom har liskom busat med varann och hämnats el vad man ska säga ;)
Lotta skulle då sitta där framme med Nanne och så fick vi reda på då att hon skulle säga till Nanne att; nu har jag hört att du har börjat samla på KANINER! Då sa dom till oss att DÅ ska ni gå fram i ett långt led och ge varsinn kanin till Nanne och krama&pussa henne. Vad ni vill...
Då trodde jag jag svimma,det va ju inet vad jag hade räknat med precis. Jaja,bara man inte syns så. Men oj va man kände sig speciell och så är det ju Nanne med. Va glad man blev :D :D :D... :D :D :D......å sååå himla nervös. Detta skulle va i den 3-4 akten tror jag det var så det var ju inet i början precis. Så där fick man sitta och va spänd.
Hah,det roliga var att så säger dom då att nu ska vi repetera detta för att se. Så om ni i dom tre första raderna ska öva på att gå fram. Lotta satt där framme då så jah,där fick man gå fram och pappa var ju framför mig,resten efter. Pappa och dom där innan tog i hand,men jag jag kramade iaf Lotta. Haha,man vet ju inte vad man ska göra ;)
Så nu var det bara och vänta på att programmet skulle börja.



Det började ju inte så bra ;) Vi var med i bild flera gånger och usch va man känner sig dum när kameran är mitt franför facet på en.
Flera gånger,man kan ju inte hålla sig för skratt knappt ju!


Den här bilden är ju bara för rolig!


Cecilia Wennersten sjöng "Det vackraste" för Nanne som just Nanne skrivit :) Så vackert!


Här har vi då oss! Pappa har precis gått förbi Nanne och lämnat sin kanin! Jag vid Nanne...lägger den försiktigt där. Linda näst på tur i följd av syrran(Josefin),mamma och Celicia : )


Efter pausen så skulel den första raden fortsätta gå fran just för att det skulle se ut som att det hade hållit på under hela pausen.


Stackarn sitter där ;) Haa,det va kul!

Ja det va verkligen en upplevelse. Hade ju inet räknat med att nåt sånt här skulle kunna hända. Att va med i Tv liksom. Är ju inte varje dag man är det precis. Så kul att det va Nanne med ju,annars hade det ju inte varit densamma! 

Efterråt så pratade vi lite med henne. Tog kort på Jossan och henne :)

/ Jenny

Kommentarer
Postat av: Ellen

hahahahahahahahah =)

2008-11-04 @ 17:53:32
URL: http://karlssonellen.blogg.se/
Postat av: Janni

hej!! va kuul det verkade att va me i bingolotto den dagen =)

va fint du gjort me bilden allra längt upp på din blogg! den man ser först när man går in på bloggen! fattar inte hur man gör sån..

ha de så jättebra hoppas vi ses snart :P

kramis !!!

2008-11-08 @ 16:16:30
URL: http://yankeelady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0