Vaccination tagen!

Hallojsan!

Då har jag varit på vårdcentralen. Först och främst just för att ta vaccinationen. Den hade kommit idag tack o lov :) Men dels också för mitt öra som jag eller nej mamma tyckte kan va bäst att kolla upp nu för det är ju inte många dar kvar nu! YES :-D Så det sa jag i receptionen till henne att mitt öra är inte bra än. Då sa hon till mig att det får vi kolla först då för är det så att du har inflammation eller infektion (vad det nu var) så får man inte ta detta vaccinet. Hör å häpna..
Så örat får vi kolla först sa hon då. Hon kollade och även en annan och det var nånting med trumhinnan. Jag har ju inte så bra minne just i sådana situationen. Hur som helst så skulle jag fortsätta med mina droppar.
    Sen var det dags att gå in i det rummet där jag skulle får min SPRUTA. Jag är ju inte rädd för sprutor som tur är. Men klart det är litelite skrämmande. Det ska jag inte neka,för spruta det är ju en spruta. När jag satt där så började hon lite smått ta fram själva paketen med vaccinet. Sen ringde det och hon tog telefonsamtalet för att vaccinet skulle bli lite varmare.
Därefter var det dags. Armen var redo,men kanske inte jag direkt. Jodå,men när hon hade tagit bort själva det som sitter på nålen så såg man ju NÅLEN. Oj vilken nål! Jag blev allt lite...hmmm, skräckslagen. Nä så illa var det inte. Det kändes ingenting trots att jag i samma stund som hon stack i nålen försökte känna efter. Det ska man ju inte,men det gjorde jag. Det kunde visst svida mer med denna andra dosen. Men nej,jag kände inget.
Nu är jag lite stel och litelite ömt. HAHA! Fick skrattsjuka innan nästan för man känner sig helt konstig i armen. Thii:) Känns det bra att det är fixat och klart :) En mindre grej att tänka på.

Ska städa på en del ställen här hemma nu för senare idag så ska vi åka till Gekås-Ullared och där ska handlas en del inför resan:) Så nu får jag fortsätta med mitt.

Ha en fortsatt trevlig dag <3
  ¨*KRAAAM*¨







Kommentarer
Postat av: Gabbi

Hejsan!

Jag frågade ju lite om operationen och så.. Har läst att du inte hade känsel och så.. Har du fått tillbaks det nu eller? Hur är det med de? Också undrar jag hur långt tid det tog innan du fick tugga och innan du fick äta som vanligt? Så en sak till (tänk vad man kommer på, iaf) hur länge var du hemma från skola och annat?



Jag har ju hört att allting är olika för alla hur det blir efteråt, men ändå skönt att höra lite hur det varit för någon annan som gjort operationen.. Känns som att jag vet allt och ingenting om det hela, och blir lika rädd av tanken för en operation varje gång jag tänker på de :/ men men, bara att bita ihop antar jag.. Om 5 veckor har jag opererats på morgonen så det går fort nu..)

Ha det fint iaf! :)

och en trevlig helg sen!

//Gabbi

2008-10-02 @ 19:42:29
URL: http://darksecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0