Otur men ändå tur!

God morgon på er!

Brorsan kom in med telefonen till mig och sa att det va jobbet. Skulel jobbat idag,men jag har ont i halsen och är inte det minsta pigg. Idag blir det verkligen en riktigt slappardag. Har ont i hela kroppen. Benen och så fryser jag...
Får hoppas det bara är något tillfälligt jag fått. Nu har jag inet tid med att bli sjuk. Om det nu är så jag tvungen ska bli det så får jag ju set till att bli det då...NU och att det inte drar ut på det och inet bryter ut. Nästa vecka hinner jag INTE va sjuk,det går inte.
Jag va ju hos tandläkaren igår. Fy fan! Det va en jobbig dag. Väntan och åter väntan. Först fick man vänta för att vi va i Borås så tidigt,satt där på stationen och sen gick vi till tandregleringen. Där fick vi med vänta. Ca tre kvart. Sen va det min tur=)
Jag hade en annan denna gången. Eller njah,han jag brukar ha kom ju med då förstås och kollade. Så det var väl egentligen han,förutom det att hon assisterade(stavas det så)honom. Sen tog hon över. Man kan väl säga så gott som att jag fick ett UNDERBART BESKED! Jag har så jävla ont i mina tänder. Trodde aldrig jag skulel stå ut där i Borås. Jag och brorsan gick runt och kollade i lite affärer. Gick och åt lite med. Det gjorde vi rättså fort eftersom jag redan kände hur tänderna pressades samman:O Åt så gott jag kunde. Men attans va ont.
Har väl berättat innan om mitt mellanrum jag fått mellan framtänderna. Jag ska berätta att det mellanrummet försvann fort. Det tog då inte lång tid kan ni tro. Efter några minuter till timmar så var det borta. Så nu är det putts väck och nu sitter dom så tätt det bara går. Då kan man ju också tänka sig lite HUR ONT det faktiskt bör göra. Nu kan jag knappt bita ihop för varenda tand ska ju nästan pressas ihop med en annan så det är sååå ont. Ajajajaj =( Åååh...ajajaj =( Det sitter "gummirälsar" eller hur jag ska förklara, runt själva tandställningen på vissa ställen...alltså som man fäst på. Det är för att det ska dras ihop just på dom ställena. Det är inte på lite ställen det...
Nu nu kan jag inte äta vad som helst. Inte tugga rättare sagt för det är så ööömmmt! Blev endast yoghurt till frukost. Får vl koka gröt sen och leva på vätska. Är inte hungrig heller för den delen. Kände igår att jag hade ont i halsen,så det är ju inte så kul. Så nåt är det väl som spökar. Har länge haft besvär med ena örat. Ont och så. Svullet :O Nu har det kommit tillbaka..
Det mesta just nu är inte kul.  Har hamnat i en sån där deppritionsperiod som lilla jag brukar hamna i lite då och då. Ibland är det inte så farligt,men vissa gånger så kan det va riktigt rejält illa. Det är det nu. Eller igår var det ännu värre. Då var det nere på botten. Allt kändes hopplöst! Vad ska man göra när det är så. Det var inte bara så att man kände sig lite depp. Katastrofalt kan det faktiskt va. Fast mår man inte bra så är det inte lätt alla gånger.
Både mitt temperament,humör och energi kan verkligen skifta fort. Är jag sur så är jag. Är jag inte på humör så är jag inte. Så enkelt är det:) När jag väl är glad så är jag glad. Energi kan jag verkligen ha och då kan man tala om energi. Men så kommer då vissa stunder då det inte finns nåt positivt.

Därför tycker jag denna låten passar in i dagens tema ;-) Hii!

MARTYR
Text& Musik: Nanne Grönvall

Jag känner mig deppad, ja, inget känns bra
ändå låtsas jag jämt vara glad
När vännerna kommer och ska hälsa på
Står jag hurtigt där med tummen upp - hej-och-hå
Det känns som om jag står
Med sönderfrusna tår
På toppen av ett isberg
Som sakta smälter ner
Och havets djup jag ser
Jag säger; dynga, dynga!


REF: Ständig martyr, jajamensan
För det finns dom som har det värre
Motgångar styr, jaja-men
Varför gnälla för nåt smärre
När det finns dom som har det värre


Och jag har inga pengar, jag har bara skulder
Ja skulder, skulderblad
-Som är större än mina egna bröst
Så där finner ingen tuttfixerad tröst
Varje kärleksaffär
Går alltid åt fanders
Var det nu än ligger
Det känns som om jag står
Med munnen full av hår
Vill skrika - dynga, dynga!


REF: Ständog martyr, jajamensan
För det finns dom som har det värre
Oturen styr, jajamen
Varför gnälla för nåt smärre
När det finns dom som har det värre

Ja, jag går som martyr, så jag nästan blir yr
Ska själv klara allt bestyr
För det är kvinnan i mig, som kan lida med dig
Men aldrig med mig själv
Det känns som om jag står
Med hoplimmade lår
I närheten av lava
Som sakta närmar sig
Jag kan inte röra mig
Vill skrika; dynga! dynga!


REF: Ständig martyr, jajamensan
För det finns dom som har det värre
Oflytet styr, jajamen
varför gnälla för nåt smärre
När det finns de som har det värre


Ja, det finns dom som har det värre
Ja, det finns dom som har det värre
Ja, det finns dom som har det botten
Ja, det finns dom som har det uselt
Ja, det finns dom som har det ruttet
Ja, det finns dom som har det vidrigt
Ja, det finns dom som har det öken
Ja, det finns dom som har det risigt
Ja, det finns dom som har det knapert
Ja, det finns dom som har det tråkigt
Ja, det finns dom som har det inte så bra
Ja, det finns dom som har det ledsamt
Ja, det finns dom som har en sportbil
Ja, det finns dom som har det toppen
Ja, det finns dom som har det skitbra
Ja, det finns dom som har det lyxigt
Ja, det finns dom som har det risigt
Ja, det finns dom som bor i Norge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0