Gränna den 26 Juli!!

En liten tripp till Gränna blir det idag med syrran,mamma,pappa och Celicia! 

Åkte runt 11 på förmiddagen,blir ju alltid sådär stressigt på morgonen oavsett om det mesta är planerat för mig tycker jag. Konstigt ;-) Hade en kaka i ugnen med och den råkade bli lite bränd,men det är detsamma. God för det :) Som tur va! Och nu var det inte för att jag glömde av det,utan för jag höjde värmen.

Stannade och fikade!


Köpte polkagrisar :)


Jag,syrran och Celicia hade planerat att gå på Allsång där,så det gjorde vi :) Det började kl.19 och satte oss där edan vid kl.15. Satt redan några där i kön innan oss,så det var ju lika bra. Regnade gjorde det ibland,frös gjorde jag och huvudvärken kom smygandes. Men det va bara att stå ut. Sen kom en kvinna och frågade om vi var Johan Palm-fans?! Nääää sa vi,nejnej! Vi är här för Nanne sa vi ju då :) Åh,Nanne Grönvall! Så det tyckte hon var lite kul att det inte givetvis var Johan Palm vi va där för som hon verkade tro. 
Hon var alltså från radio och undrade om hon fick banda det? Vi skulle presentera oss. Vart vi kom ifrån. Hur länge vi hade varit där. Berätta vad det är som är så bra med just Nanne. Favoritlåten osv...jag blev så förskräckt det första då när hon dök upp,så det märkte hon ju av och sa nån kommentar om att se inte så förskräckt ut...ungefär!
Dom som satt före oss var ju där för Johan Palm. 



Dom som mer va där va CC&Lee och Inger Nordström! 

Hade ju pallar som vi satt på och satt där långt fram vid scenen och jaa allt började och det sändes över radion. Kändes ju sådär. Så man skulle ju sjunga högt. Ja det gjorde jag bannemej ;-) Hejåhå va det gick!!! ;-D Det va riktigt kul! 
Sommar,sommar och sol, Havet och vinden och doft av kaprifol. Sommar,sommar och sol. En himmel så blå som viol!
Programledaren började med sin första allsång ut i publiken och självklart rusade han på mig och Josefin. Ja vi båda fick sjunga. "Rosa på Bal" Tänk att få dansa med Andersson,lilla jag,lilla jag.... Passade ju bra med tanke på att man heter Andersson! Detta var alltså Nannes Allsång eftersom hon uppträdde precis innan. Och det såg ut som att hon tänkte gå fram till oss,så det va ju synd att han flög på en. 

När det va "Leende guld bruna ögon"
och vi skulle sjunga den flög han på mig :O Jag fattar inte! Men jag sjöng väl bra kanske. Haha,nä jag vet inte,men sjöng med i sången det gjorde jag. Det va ju så typiskt bara för den stora mikrofonen skymtade allsångstexten så jag såg ju fan inget...haha! 

Efterråt så stod vi framför alla som ville ha autografer och Nanne hade ju sett oss:) Jossan tog kort på Nanne när man såg lite bättre. För vi tänkte vi skulle vänta lite tills fler hade gått. Då rätt som det var så vinkade Nanne till på oss och sa att vi skulle komma till henne och ställa oss där brevid henne.


Haha,jag ser då inte pigg ut,men bjuder på det ändå ;-)

Där stod vi med henne och pratade. Länge!

Väl hemma runt halv ett så fick man gå och lägga sig så fort som möjligt för upp och jobba skulle man ju.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha alla verkar få prata med henne länge. :) Jag får oftast 5 minuter, ibland 10 eller en kvart och sist så vart jag bortknuffad av en kärring hela tiden som BARA var på mig och tjatade på att Nanne skulle gå därifrån men det var ju jättemånga där som fick träffa henne!!! :O Så jävla dålig stil. :(

2009-08-05 @ 13:02:30
URL: http://thesagaofmalin.blogg.se/
Postat av: emelie

vad härligt att få prata med Nanne! Hon verkar vara en trevlig & glad person!

2009-08-08 @ 16:25:56
URL: http://emeets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0