Stress,krångel,stress och åter krångel!!!

Fredagen var väl ingen speciell dag precis. Vad hände då? Hmm? Inget antar jag. Gick väl och tänkte lite på lördagen,hur det skulle bli och så.
Skulle iallafall på möte då tillsammans med mamma och pappa. Så man fick gå upp rätt tidigt,kände inte alls för att gå upp. Ville bara ligga kvar i sängen. Huvudet kändes konstigt och trött  va man. Men gick ju upp och gjorde mig iordning.
Skulle vara där halv tio och det tar ju ca 45 minuter dit,man bör iallafall komma iväg så man har åkt då det är iallafall 45 minuter. Åkte först för att tanka,la i pengar och vad händer då. Det går nämligen inte få upp tanklocket :O Va fan...där sitter man och känner hur stressen ökar. Åhhh. Näpp,det gick ju helt enkelt inte. Tog ju några minuter där. Vi fick helt enkelt åka hem igen och tänkte vi får ta den andra bilen! Det får vi göra och nu måste vi skynda oss. Fasen att allt ska krångla när man har som mest bråttom och till viktiga grejer dessutom!!!
Väl hemma och ska in i den andra bilen så är det punktering :O Va i hela friden :O Jag trodde jag skulle svimma. Sånt får ju bara inte hända,inte nu iallafall. Nu var det endast en halvtimma kvar. Hur ska detta gå. Nej det va inget roligt.
Kom ju fram tillslut,minutrarna gick och skulle ju leta upp detta stället med- Gick ju åt ett helt annat håll,så fick vi gå tillbaka. Men hittade tillslut som tur var:) Fullt i salen och in kommer vi. Lite pinsamt men va ska man göra.
Höll ju på ända till halv två och Migränen blev ju inte bättre precis:(
Hade lovat syrran att handla lite grejer till henne eftersom hon inte kunde åka med oss. Så fick jag gjort det. Ätit hade man inte gjort så värst mycktet och jag blir ju inte precis så glad då inte. Då är man inte så rolig ska jag tala om.
Skulle handla och alla är sura,irriterad är man och energin är nere på botten för min del. Köpte fel ris,så blir man arg för det. Hade tänkt köpa en skiva när vi nästan va hemma såp jag hade nåt nytt att lyssna på under resan. Har jag väl ställt in mig på något jag ska,så ska jag det. Så enkelt är det! ;-)
Tror ni inte dom säger att skrivan inte finns. Åkte till ett annat ställe och där fanns den ju givetvis inte heller. Skit!!
Sen blev migränen så illa att jag det första när vi kom hem fick göra var att lägga mig på sturt :( Citodon och försöka få bort den skiten. Jag skulle ju laga mat. Åh allt blev verkligen fel den dagen. Så skulle man upp tidigt och åka till Stockholm...
Klockan blev mycket,men fick iallafall skivan och gick upp med och lagade mat. Just själva det där hemska dunkandet hade lättat lite annars hade det aldrig gått. Inte nog med det,skulle diska stekpanna och när jag då håller i handtaget så vipps så flyger allt utom själva handtaget rätt ner i slasken i en sjudundrans smäll. När man är så konstig i huvudet blir smällar inte så bra precis ;-) Haha.
Skulle ju lägga in låtarna med på mp3n,det funkade ju bra med. Inget stämde och datan tog inte emot skivorna. Fick leta upp en låt i taget och nää..
Nä allt annat än en rolig dag! Kunde ju tro det va fredag den 13 eller något...men det va det ju inte så jag kanske ska passa mig för detta datumet hädanefter ;-)



Söndag morgon vilket innebar Stockholm-Cinderella!

Hade ju inte blivit av man packat då på lördagen så det fick man ju göra på morgonen där. Bussen skulle gå klockan 9. Hade glömt nattlinne och kände mig rejält osäker på om jag hade fått med mig skor och lite så. Men allt löste sig.
Jossan,jag och Linda satt längst bak ungefär. Medans mamma,pappa,mormor,morbror och hans fru satt i mitten av bussen. Så vi va ju ett gäng.

   
Ett kort i bussen då,här ser vi lite folk som va med! Där i mitten sitter mormor,morbror+frun och även mamma och pappa på andra sidan :)


                               Lite Stockholmsbilder och så har vi Cinderella sist :)



            
Väl fått sina biljetter och gått in så får man alltid atå och vänta på att dom ska öppna,det är ju det jobbigaste. Mycket folk och varm blir man. Denna gången så skulle vi äta redan klockan halv sju,förra gången då det va kl sju så hann vi inte ens då. man ska ju göra sig iordning och så. Så det blir ju lite stressigt.

           

                            Sen va det ju dags för att gå och äta och det är ju verkligen gott. Mmmmm!!!

                         Här har vi mig!

Syrran och resten då!

                     Linda och jag :)

På kvällen var det ju kareoke och det ville vi ju inte missa. Det va bara att välja och vraka mellan alla låtar i häftet. Inte det lättaste inte. Men mamma ville vi skulle ta "Öppna din dörr" som vi sjöng förra gången,så den blev det.
Tusen&En natt sjöng vi därefter och den sista gången blev det "Gabriellas sång" och jaa,det vete fasen hur det lät eftersom man inte hörde hur man sjöng för musiken va rätt hög ;-) Men skitsamma! Det är ju iallafall kul och det är ju det viktigaste :D




Tyvärr hade jag inga batterin som höll sig för mer kort eller så. Dagen efter va vi och lyssnade på Barbados och Wallmans schlagerbar eller vad dom heter. Så det blev ju inga kort från då. Men det får ju bli väl!

Så va det slut för dagen och framme igen i Stockholm och ta sitt pack och så gå ut och dags för hemgång. Kunde inte hitta bussen det första men sen så. Hemma sent på kvällen efter timmars bussfärd :)

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Linda

Konstigt!!!, att inte du å jag hitta bussen direkt, vi som alltid är ute i god tid, å har koll på läget!!!;)...hihihi...vi är ett bra team!;) Kram på dig

2009-04-12 @ 10:33:48
Postat av: Jenny

Svar: Yes box Linda! Ett bra team är vi!! Tummen upp!! Allt blir alltid så perfekt med;-) hihi!

2009-04-12 @ 20:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0