Lättare sagt än gjort!!

Tid att gå vidare

Ser ut genom mitt fönster
där regnet gjort allting vått,
och jag hör en sång om kärlek någonstans.
Gryningen lovar en ny dag,
bara en skugga av ensamhet finns kvar.
Allting kan förändras, men man vill inte förstå.
Livet skiftar under åren som går.
Vad är det nu jag önskar se?
Utanför mitt fönster står sanningen och ler.

Det är tid att gå vidare
– det är tid att börja om.
Det är tid att gå vidare
– det är tid att börja om.
Det är tid att gå vidare…

Har många gånger känt denna rädsla för,
att bryta upp och tvingas vidare igen.
Men nu vet jag vad jag vill och vart jag ska.
Det finns inga frågor kvar.
En behaglig känsla fyller mig.
Det jag behöver bär jag inom mig.

Det är tid att gå vidare
– det är tid att börja om.
Det är tid att gå vidare
– det är tid att börja om.
Det är tid att gå vidare…

Ja, så vände vinden,
allt dunkelt blev till ljus.
Jag kunde fånga min dag igen.
Jag vet nu att det finns så mycket mer,
som mina ögon inte kan se.
Här finns ingen rädsla, ingen bitterhet.
Doften av frihet ger mig styrkan tillbaks.
Och min ande är fri.
Jag ska låta mina fötter trampa en ny stig.
En helt ny stig.

Det är tid att gå vidare
– det är tid att börja om.
Det är tid att gå vidare
– det är tid att börja om.

Den saknad jag kände förut
är bara ett minne nu.

Det är tid att gå vidare
– det är tid att börja om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0