Vinnaren är Norge!

Grattis Norge som vann Eurovision Song Contest 2009! Nationaldag imorn(idag blir det ju) 17 Maj och allt. Kan det bli mycket bättre!? GrattisGrattis! Jag hade ju mina aningar somsagt,en speciell låt och den har ju nåt bra som jag inte ritkigt kan sätta fingret på vad det är. Han smittar nog av sig en del med. För det va inte en låt jag höll för direkt,eller inte lagt märke till så noga förutom nu när jag lyssnat på den mer och mer och också gillat den mer och mer. Även om det spekulerats en del om att hans vinstchanser är goda så ska man ju inte alltid tro på det. Japp,lite realistisk måste man va. Men det blev ju så. Oj va många tovor dom fick. Haa,redan från början kände jag att dom vinner.
Det lite konstiga är med att idag när vi fikade så sa jag till resten här hemma att vet ni vem som vinner....det gör den som har mitt turnummer,nämligen nr. 20...just för skojs skull. 20 är för mig ett bra nummer. NORGE hade ju det numret,så japp såhär blev det!

Stackars oss...Sverige kom på ??? jaa vilken plats var det nu. Men det får bli väl. Det är ju inget man kan ändra på och älta i all evighet heller för den delen. Malena är duktig och det är ju trots allt den Svenska folket röstade på som skulle skickas till ESC! Det är ju inget man kan veta i förväg...men man blir allt lite arg när man sitter här och Sverige inte får några poäng.

Annars så gick det ju bra för nästan alla mina favoriter. Hade hellre sett Grekland lite högre upp där på listan än tex Estonia som hamnade placeringen framför om jag inte är helt ute och cyklar. Kul också att det gick så bra för Azerbadjzjan(hur man nu stavar det nu iigen,minns inte) och likaså Turkiet! Islands bidrag gick det ju också bra för vilket va kul :) Så fin låt!

Nä nu är det dags att sova,blev en sen kväll idag igen!! Stooor Godnattkram från mig <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker fortfarande att Island skulle vunnit ;) Kram

2009-05-17 @ 20:17:12
Postat av: Anonym

Jag tycker fortfarande att Island skulle vunnit ;) Kram

2009-05-17 @ 20:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0