En liten Marocko-dag ;-)

Redan gått två år sedan man var i Marocko. Kan undra om man kommer bege sig dit igen!? Joo det kommer jag säkert:) Kanske snarare än man stor. Lite som att resa tillbaka i tiden. Allt är så annorlunda där och inget som riktigt går att föreställa sig innan. Speciellt inte människorna som är så trevliga och välkomande men också påflugna. Man är inte van vid att dom går efter en,kommer fram och vill prata. Bjuda på mynta-te,mat,röka vad det nu kan va. När man är i och badar i havet står kanske någon uppe på land och väntar på att man ska komma upp och när man ska gå till någon resturang för att äta tutar bilar,vissa som kanske kommer med moped eller cykel håller ju på att köra omkull för att dom glor så. Man känner sig allt annat än inte sedd om man säger så ;-)

Inte nog med allt så gick det ett program från Marocko idag på Travel&Living. Märkliga maträtter heter det och det kunde ju inte passa bättre än att just det programet som jag sett innan och hoppats på ska komma just dök upp idag. Det va kul :) Kul att se just den platsen i Marrakech man varit på där det kan ätas alla möjliga konstiga maträtter som kohjärna,sniglar osv..





Kommentarer
Postat av: Linda

Ååå, ja tänk två årsen!!, fy då var denna dagen jobbig!!,det minns jag!!!! Men va kul vi hade!!!!!=) Och bruna blev vi!!!! Kram till dig min resevän!!<3

2009-11-23 @ 22:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0