*Spådom*



Igår var jag och besökte en spådam fär andra gången. Ett årsedan jag var där sist och tänkte att nu ska jag bannemej dit igen för ett besök och höra vad hon säger denna gång. Om det är nåt annorlunda denna gång och kanske ge mig ett och annat råd. Sen tar jag det med en nypa salt. Tycker mest det är intressant och tyckte det skulle bli spännande att se vad hon sa om mig. Hon sa en hel del grejer och stämde gjorde det ju också. Jag berättade lite om tex en grej hon sa jag bekymrar mig över eller rättare sagt en jag tänker på och så sa hon då vad hon såg helt enkelt. Jag tror faktiskt att jag måste tro på det hon sa med. Liknade grej förra gången och det hon sa var helt korrekt. Kan ju va så denna gång med. Vem vet ;-) Fast denna gång var just denna grej positiv, vilket den inte var förra gången.

Ibland kan det kännas lättare för en om man gått och "pratat" eller vad man ska säga med just en sånhär person om man själv inte riktigt vet vad man ska göra. Hon berättar om ens liv,framtid eller vad som helst och jag får faktiskt erkänna att jag kände att jag fick lite mer att leva för. Men man bestämmer ju själv vad man vill tro på och inte. Hur lättpåverkad man är och inte. Jag tar inte åt mig av allt och inser att hopp ja nu ska det bli så och så, det gör jag inte. Utan tar det med en nypa salt helt enkelt.
Skulle ju tex kunna handla om en grej jag kanske har tänkt att göra eller inte riktigt vet om eller inte. Då kanske denhär personen säger att nej,gör inte det! Och då skulle inte jag tro på det. Jag vill själv ha mina egna anledningar. Man kan ju inte veta något man inte har tagit chansen för :) Och chansa är något man måste, det har jag tydligen insett ;-)

En tredje gång gillt kommer det bli om en tid framåt då det känns lite hopplöst igen ;-)


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag hoppas att du fattar rätt beslut, och chansa är ju inte heller fel alla gånger som vi sa, man kan ju inte förlora så mkt bara vinna.=) löser sig vännen min=) spådamen verkar spännande.

kram ida

2010-10-16 @ 11:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0