Dagen efter operationen!

Tänkte jag skulle skriva ner lite anteckningar från de dagar jag låg på skjukhuset. Det är inte så mkt eftersom man inte orkade skriva så mkt de första dagarna! Lägger till lite som jag kommer ihåg:)
Så det här skrev jag dagen efte operationen:

Ligger i min säng och kollar på tv,man är väl hälften vaken och hälften sovande. Talang 2008 är det!
Fyy faaan för detta! Fan va ont jag hade innan alltså,visste inet vad jag skulle göa. Man får ju säga smrta mellan 1-10 och det är lite svårt att avgöra. Dels känner man ju smärta nåt så fruktansvärt men samtidigt är det VÄLDIGT mycket obehag.
Dom kom in och gav mig en spruta i magen. AJAJAJAJAJ säger jag:( Fick sån spruta när jag låg på uppvakningen och det gjorde ont ska jag be om att få tala om.
Men denna kändes inte så himlans mycket,hon som stack mig tog det försiktigare helt enkelt:) Tack å lov för det!
Man kan ju säga det är som morfin fast i lite lindrigare form mot illamåendet. Ännu mer tur det!
Var ändå så rädd för att jag skulle må illa. Det är så hemskt tycker jag och särskilt när jag hade mått illa ett pargånger där på uppvakningen efter att jag hade fått sprutor. Kan ju inte heller spy. Just det,ja det är ju inte så konstigt för jag kan ju inte GAPA ska jag tillägga.
Men än så länge mår jag inte illa och man somnar nästan gott av sprutan,så härligt när man bara känner att smärtan avtar mer å mer:)
Nu måste jag snart på toa däremot,lite skakigt,men annars går det fint. Carina Berg flyttar in hos Bert börjar nu också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0