Gott Nytt År!!!

SUMMERING AV 2008!
Då är snart år 2008 förbi och vi ska börja ett helt nytt är med en massa roliga händelser...hoppas jag. Kan ju alltid hoppas på att det blir ett ännu bättre än detta året :) Det är min förhoppning. Sen kan allt inte bara ändras sådär på engång helt plötsligt. Men alla kan ju bättras,förbättras och bli ännu bättre. Det ska iallafall jag försöka. För försöka går ju alltid. Jag har ju mina brister och dåliga sidor som jag själv vet om och vissa saker vet jag att på den fronten måste jag skärpas till.
Lättare sagt än gjort är det ju klart men försöka går ju somsagt.
Vet inte varför det inte känns som året snart är slut och att det inte längre är 2008. Tänk ett helt nytt år. Man kan börja om helt med nya tag. Tycker det känns kusligt,läskigt och skrämmande. Det kan omöjligen va nyårsafton imorgon. Nopp! Finns inte en chans. Vad ska jag göra imorn då på självaste nyårsafton. Jo, vet redan med mig nu att det inte kommer bli nåt firande. Kommer inte va nåt speciellt. När allt bara gått så fort och man inte ens tror att det är nyår så är ju det en orsak. Resten vet jag inte men får väl försöka se positivt på det,sista dagen på året och mm inet behöver man se till så resten av året blir bra för då är det ju sista dagen.
Nu ångrar jag att jag ska va hemma. Ingen känns engagerad här inte....suck :( Orkar inte bry mig mer om det nu.

Ska summera detta året lite lätt och berätta om dom största händelserna detta året. (usch jag får rysningar,tänk nu är snart allt det förbi).
Nää vad har jag gjort detta året egentligen. Minns bara dom 4 största grejerna,nej 5 är det. Okej,får skrova dom då.

1. Den 5 April åkte jag,Josefin(syrran) och pappa till Kemer i Turkiet en andra gång för våran del och tillbringade en vecka där för avkoppling i solen. Eller det molniga kanske;) Nej,fint väder va det...vissa dar. Framförallt för att ha det lugnt och äta gooood maaaat. Har nog aldrig riktigt känt så som det va där att jag bara kunde frossa i mig mat och godsaker utan att behöva tänka på "vad" det kan leda till. Åt,åt,åt,åt och åter åt en massa. Vadå,jag skulel ju äta nu rejält innan operationen.
Kom hem den 13. Den 14 April var det dags för vårdcentralen för att ta prover inför den kommande operationen...

Bild...

2. Gjorde min operation av käken som jag väntade och väntade och väntade på och som jag aldrig i slutet överhuvudtaget aldrig trodde skulle bli av. Men det blev det. Fick ett telefonsamtal en dag i Januari (om jag inte minns helt fel) när jag,mamma och brorsan va påväg till Borås en dag (för vad minns jag ej) och den dagen glömmer jag aldrig. Jag blev helt chockad när hon i telefonen sa det gällade datumet för operationen. Nämligen 24 April! Shit,det är helt otroligt. Blev så glad så det går inte beskriva. Samtidigt så kom det en massa känslor för hur skulle nu detta gå? Vadå operation,neeeej!? Vad ska dom göra? Hur kommer jag se ut och bli?
Å nu är det redan gjort. Kan inte annat än säga att tiden efter där gick fort. Är glad att det är över med, för det va då en ren pärs. Rent helvete med vissa stunder och ibland såklart också lite förhoppningar. Men fyyy.
Natten på uppvakningen trodde jag inte jag skulle överleva,stå ut. DEN LÄNGSTA NATTEN I MITT LIV!!!!!!



3. Den 20 Juli
så fyllde jag 20 år! Det va speciellt och många gäster kom och gjorde min dag speciell. 20 är ju förövrigt mitt turnummer också;-)

Nej,nu kom jag på en till grej,två grejer som hänt detta året som gjorde mig glad. Eller glad är väl fel ord för det har ju vart många saker som jag blivit glad för,men en särskild lycklig händelse dårå ;-)

4. Oktober den 5 så åkte jag tillsammans med mina syskon Johan och Josefin till Hammamet i Tunisien två veckor. Andra veckan så kom min kompis Linda och hennes bror Billy. Vi hade det så otroligt kul...förutom mina sjukdagar som förstörde en hel del. Det lite ostadiga vädret kunde med va irriterande. Rejält varmt(toppen) men det kunde va molnigt och komma en och annan skur.
Red kamel och åkte piratskepp på Medelhavet. Två grejer som va minnen för livet iallafall :) HiiI! Många skratt där med kamelerna må ni tro.

En liten bild...

5. Nannes krogshow på Rondo i Göteborg är också en otroligt rolig grej som jag alltid kommer minnas. Det va verkligen kul!!! :D Va där tre gånger sammanlagt och oj va bra det va :D

Det har ju varit lite upp och ner emellanåt och vissa stunder så vill man bara ge upp. Vad fasen ska det bli med en. Vad ska jag göra och hur sjutton ska detta nu få? Fast då får man ju som nu då försöka se det som varit bra och ta tillvara på dom bra stunderna. Ska inte hänga läpp för det.
Det gäller att fokusera på det som är bra trots att det inte alltid är så lätt alla gånger.

Nu önskar jag er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR och hoppas ni får en riktigt trevlig kväll och va rädda om er!
Pusssar och kramar från mig <3

Tjihoooo....

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det har allt varit ett hänelserikt år för dig Jenny!! Tur att operationen gick bra:), två härliga resor å tre fantastiska kvällar på Rondo!!!

Vi får hoppas att år 2009 blir ett underbart år, med mycket roliga å minnesvärda händelser!!! Stor kram till dig min vän!!

2009-01-01 @ 19:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0