24 April- Ett år sedan min käkoperation!


En lite speciiell dag idag för min del. Det är nämligen exakt ett år sedan jag låg där på operationsbordet och gud vet vad som hände där ;-) Det är inte sant vad tiden sen operationen har gått fort! Känns som att det va alldeles nyss,men samtidigt så känns det som att det va väldigt längesedan eller till och med att jag kanske drömt det. Helt ofattbart!!
Det är med både sorgsenhet och lycka man skriver ner detta. Blandade känslor och vet inte riktigt hur jag ska beskriva allt jag känner,men känner mycket det gör jag. Både känner efter och tänker nog lite väl mycket ibland skulle jag gissa på ;-) Men det är väl tillåtet att tänka lite väl mycket nu då eftersom det är en speciell dag idag. Hade ju klart velat hittat på något riktigt kul och alla skulle varit glada men så är det inte dock. Eller är det bara man själv som känner så. Är väl lite extra sentimental just nu kanske.

Så här såg man då ut dagen innan,inte så snyggt enligt mig. Det såg helt enkelt gräsligt ut. Men man va ju van ;-) Hihi!

Det jag hade planerat extra särskilt inför just denna dag är att ÄTAAAA PIZZA!!! Eller vad som helst som jag INTE kunde äta då under dom veckorna. Jajjemen,pizza får det nog bli. Brukar inte äta det så ofta så det skulle sitta fint. Det är konstigt hur man kan tänka på så mycket god mat under den tiden man inte fick äta. Allt mat som man tuggar i vanliga fall blev man extremt sugen på och man ville inget hellre än att ha riktigt mat. Ni kan ju bara tänka er in i vad ni äter under dagarna. Nog tuggar man då ofta maten,eller? Jag som är hungrig och måste ha mat för humöret kan då tryta rätt fort kände mig ju väldigt frustrerad av att inte kunna äta all mat som dom andra åt. Men det va ju inget att göra åt. Jag kämpade på med mina soppor,drickor,soppor,dricka...dricka. Dricka dom första dagarna på sjukhuset med sugrör. Vilket inte va lätt. Ingen känsel,smärta och obehag och ledsen emellenåt,spotta blod. Sen såg man lite hopp,men sen så va det fanihelvetesjävlaskit åter igen. Haha! Ja fy så arg jag va ibland. Ville inte visa sig eftersom man såg ut som ett monster rent ut sagt. Jobbigt att inte kunna prata riktigt. Jag kan verkligen skratta åt det idag och det är ju tur det ;-) Ja som man såg ut. Hjälp!
Minns inte vad jag tänkte ens första gången jag fick titta mig i spegeln när dom gav mig en för att kolla. Jag va väl helt borta skulle jag tro. Helt jävla slut ;-) Minns heller inte vad jag tänkte då jag fick hjälp till toa och såg mig där. Har ett litet svagt minne av att dom som va med mig fråga om jag hade kollat mig i spegeln. Men hur jag själv tänkte är väldigt suddigt. Däremot nån dag efter då jag kom upp till avdelningen så tänkte jag bara NÄÄÄÄÄä va är detta,hur ser jag ut egentligen,ajajajjjj! Hur ska jag klara mig igenom detta....man va ju så ensam om denna grej:/


Här kommer lite bilder under sjukhusvistelsen. Här ser vi mig och min "mat" jag fick. Soppa tror jag det var och den smakade gott :) Sen kom ju hälften utanför så man kände sig ju lite som på nytt född måste jag säga er ;-) HAHA,det är inte många som får känna på det.

                                  

Så här såg man alltså ut när man efter fjärde dagen skulle åka hem :) Det va verkligen härligt att få lämna sjukhuset. Komma hem och kämpa ;-)

  Från 4 dagar efter,två veckor efter,tre veckor och den sista bilden en månad senare!

   
           
                                                               
Men är verkligen glad att dom som stöttade en under dom veckorna faktiskt gjorde det :) Det är jag glad över och att detta nu är slut,trots att det känns som det inte ens hänt. Nej det är knepigt. Jag är lite förvirrad.
Ska till både Tandregleringen och Käkkirurgin i Juni så det blir väl lite spännande och se vad som händer då!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Oj, har det redan gått ett år? =)

2009-05-03 @ 17:52:50
URL: http://karlssonellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0