Prosit,prosit och åter prosit!!!

Va rätt längesen man va såhär förkyld,men det ska väl gå över rätt fort hoppas jag. Har väl redan idag hunnit med att nysa runt 15 gånger och lika många minst sagt igår. Fattar inte att man kan nysa så den ena stunden efter den andra. Prosit!!!
De perioder då det är mycket man ska göra och saker som är viktiga då lyckas man få nån sån här skit! Som nu då så började det ju i lördags när jag och några skulle ut på kvällen så kände jag innan jag hade hunnit ge mig igäg hur jag plötsligt fick ont i halsen,började reta och skava lite. Inte så att det gjorde ont när jag svalde direkt men irriterande va det.
Sen dagen efter va det inte så bra,halsen hade jag ont i men det kanske blir bättre fick man ju hoppas på :) Tillbringade dagen med täcke i soffan i förhoppning att om jag vilar hela dagen trots mycket att göra så kanske det är bättre dagen efter.
Dagen efter så var det ju inte heller bra. Så blev det då den 3 februari och syrran fyllde år. Grattis till henne nu 16 år :D
Jag hade ju bestämt jag skulle laga maten och det,hur ska detta gå. Men halsen va inte riktigt så ont som dom tidigare dagarna,men va verkligen inte pigg. Det känner man ju relativt fort,man känner ju vad man orkar och inte. Skulle försöka städa lite men det va inte lätt.
Sen va det som att allt bara vände för jag blev mycket piggare och halsen med lite bättre.
På kvällen där så var det kalas och senare efter alla hade åkt hem så åkte jag till Linda :)

Igår den 4- Skulle va hos tandläkaren klockan 7.50...i Borås så det va just därför jag sov hos Linda med. Det är ju inte det närmaste till Borås inte. Man fick då upp tidigt.
Men det gick bra där :) Dom tog bort den runda grejer som sitter längs bak runt tanden. (Ni som har förstår vad jag pratar om) så nu sitter det bara där fram i en rad i underkäken! Börjar lida mot sitt slut kan jag ju berätta :( Sorgligt men sant! ;-)
Ja sorgligt är det faktiskt!
Aj så ont det är i tänderna på högra sidan där det ska dras åt mer. Men man är ju inget annat än van på den fronten! Bara att stå ut och det är ju inget jämför med hur ont det va efter operationen. Blir ju bra som tur är!
KOllade i lite affärer sen och hade lovat att kolla på lite kläder till Jossan och hittade en del fint som jag köpte :)
"Nä shit, nu har jag redan nysit tre gånger sen jag satte mig här. Det är inte klokt :O " Kom hem på kvällen där.

Ska jobba imorgon,det är det värsta. Bra men när man inte är bra så är det ju inget annat än jobbigt. Hoppas det går fint bara,fredag som tur är .) Bara det med att det är fullt upp nu.
Jobbar imorn då,sen lördag så ska vi till Linda på kvällen, söndag ska jag iväg på en "hemlig" grej. Måndag till torsdag jobbar jag. Sen fredag ska jag tydligen och konstigt nog till tandvården. Fattar inte varför men så är det. Lördag så ska vi på "kurs" ja..sen söndag så åker jag och nästan hela familjen plus min farbror medn Linda och hennes mamma till Stockholm och Cinderella till måndag då. Så efter det så får jag väl vila upp mig då. Kanske har det blivit bra vilket man verkligen får tro!! ....

Hej med er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0